Google docs is ook een handige manier om documenten te delen met andere collega’s.
Als je eenmaal een account hebt ,en op de juiste computer zit te werken kun je makkelijk je eigen documenten uploaden waarna ze online toegankelijk kunnen worden.Wel zul je eerst deze stap moeten maken,en dan zie je dat je automatisch toch weer vaak kiest voor mailen met bijlage(n).
Misschien zou een gezamenlijke overstap in de vorm van een richtlijn/protocol een oplossing zijn? Nu krijg je vaak zelf nog mails met bijlagen ,waarmee het makkelijker lijkt deze wel/niet na aanpassing gewoon door te sturen.
Kan handig zijn bij het werken in een projectgroep,toch gebeurt het nog weinig....
Voor onze BSF nieuwsbrief hebben we onlangs gekozen voor een andere manier van aanbieden;niet meer mailen met bijlagen en zorgen voor een volle mailbox,maar attenderen door een hyperlink naar een centrale vindplaats (BSF website).ben benieuwd naar de ervaringen.
Als je verder de vakpers volgt op dit onderdeel zie je steeds meer dat het "gangbare"client/server concept van (dcument/mail) hosting verlaten wordt en meer en meer gekozen wordt voor open acces systemen,zelfs (of juist) bij onze centrale overheid.
donderdag 22 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Klopt! Onbekend maakt onbemind, en ondanks dat velen google docs een erg handige manier van werken vinden cq denken te vinden wordt het nog niet veel door ons gebruikt. Misschien inderdaad gewoon invoeren bij een projectgroep, je moet toch ergens beginnenn.
BeantwoordenVerwijderenGroet, Thea