Steeds meer,steeds drukker en steeds vaker verkeren mensen in een situatie dat je gisteren eigenlijk het antwoord al moest hebben.Kan ook gewoon zijn dat je misschien er gewoon op vertrouwd dat alles op internet staat,en je dus overal een oplossing voor vindt.
Chat(IM) is een leuke aanvulling op mail en andere communicatiemiddelen.het voorziet zeker bij jongeren(scholieren) in een actieve behoefte.
Zoals Rob Coers in zijn rapport van januari 2007 al aangeeft,een prima middel voor de bibliotheek om de klant te woord te staan.
Waren we toen gecharmeerd van Meebo,toch kozen we voor Chatfone,die even later failliet ging helaas,mogelijk een reden waarom het aanvankelijk enthousiasme een deuk opliep.
Gelukkig hebben we nu bij al@din een goede vervanger (Livecom/http://www.livecom.net/nl/producten/multichannel_met_5g/) die naar alle tevredenheid werkt en bovendien ook communiceert met veelgebruikte systemen zoals MSN.
Wonderlijk dat bibliotheken overal tijd voor lijken te hebben maar dat deelname aan het landelijk chatteam met moeite van de grond komt en vaak als eerste dreigt te sneuvelen.
Pluspunt:makkelijk en anoniem toegankelijk en snel antwoord op je vraag/althans voldoende om mee verder te kunnen.
Minpunt :meer dan 60% van de oproepen moeten we door onderbezetting laten schieten!
Verdient meer waardering en aandacht.
donderdag 22 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Mooi geschreven. Heb je de resultaten gezien van de poll bij ZB Digitaal? Daar dreigt al@din (incl. de chatcomponent, neem ik aan) in de achterhoede te blijven steken. Onbegrijpelijk, m.i.
BeantwoordenVerwijderenGr. Rob Coers
Hier hoeft niets aan toegevoegd te worden! Wonderlijk is het juiste woord...jammer.
BeantwoordenVerwijderenGroet, Thea