woensdag 21 maart 2012

Crowdsourcing marketing of liefdadigheid?

Persoonlijk vind ik de definitie die Henk van Es gebruikt nog steeds de meest juiste:
Een probleem/kwestie helpen oplossen met jouw specifieke kennis zonder dat je er zelf direct (financieel) beter van wordt maar wat wel bijdraagt tot een goed gevoel over het aangeleverde.
Bij de start van al@din was er ook zoiets als Durftevragen;destijds heten ze Netexperts ;iemand had de moeite genomen om een platform op te zetten waar diverse mensen met inbreng van hun eigen deskundigheid vragen gingen oplossen.Je kon zelf na het beantwoorden zien welke oplossing je het beste vond in jouw geval of de vraag nog meer specificerenen evt. contact zoeken met de "expert
In feite werkt IBI "(en Goeie vraag) ook nog zo.Het enige verschil is dat een (bibliotheek) redactie de meest geschikte en juiste antwoorden selecteert en zichtbaar maakt.
Jammer dat we hier deze zomer afscheid van moeten nemen zonder dat er een goeie opvolger beschikbaar is.Gelukkig gaan we in de bibliotheek straks belangrijker zaken oppakken zoals o.a. het op kleur klaar zetten van leuke boeken enzo.
Wie staat er op om de informatieve functie van de bibliotheek een eigentijdse boost te geven?

1 opmerking:

  1. haha een beetje sarcastische reactie, maar ik ben het wel met je eens. En het is jammer dat een goede dienstverlening ophoudt, terwijl er (nog) geen vervanging voor is. Maar ja, daar zijn we wel goed in als bibliotheken met elkaar (schoolbieb, jeugdbibliotheek.nl) en er zijn vast nog veel meer voorbeelden. Ik ben benieuwd of je antwoord krijgt op je laatste vraag. Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen